بازدید استاندار یزد از خط دوم انتقال گاز یزد

به منظور افزایش ضریب اطمینان تامین گاز در استان و جلوگیری از افت فشار گاز در فصل زمستان بازدیدی ازعملیات اجرائی خط دوم انتقال یزد از محور صفا شهر به تفت در تاریخ 4/4/85 توسط استاندار محترم یزد بعمل آمد.
این پروژه که یکی از مهمترین پروژه های استان می باشد دارای 176 کیلومتر طول می باشد که در 3 گستره انجام میگردد .

 قسمت اول آن حدود 60 کیلومتر خط لوله 56 اینچ و دو گستره دیگر آن به قطر 40 اینچ می باشد که توسط سه شرکت به صورت مجزا در دست اجراست .

در این راستا عملیات جوشکاری حدود 100 کیلومتر از پروژه مذکور انجام و 30 کیلومتر شبکه گذاری آن نیز به اتمام رسیده است و در حال حاضر کلیه کالاهای مورد نیاز طرح به محل حمل و لوله ها در طول کانال ریسه شده است .
هزینه اجرای تمام شده هر متر طول خط 56 اینچ بالغ بر 10،000،000 ریال می باشد که در کل برای تکمیل این طرح افزون بر 1500 میلیارریال هزینه خواهد شد.
استاندار محترم یزد ضمن مثبت ارزیابی نمودن فعالیتهای صورت گرفته در امر گازرسانی ، از این طرح به عنوان موفقیتی بزرگ یاد نمودند و اجرای این طرح را زمینه ای برای تقویت بنیه اقتصادی و از اساسی ترین زیر ساختهای مورد نیاز صنعت استان یاد نمودند و با تاکید بر ضرورت رفع تنگناها خواستار تسریع در عملیات اجرائی پروژه گردیدند.
بر اساس قول داده شده قرار است تا پایان شهریور ماه سال جاری عملیات اجرائی خط انتقال دوم شهر یزد به پایان برسد و پس از عملیات تست مقاومت و نشتی ، آماده بهره برداری گردد

با تشكر از روابط عمومي شركت ملي  گاز  شعبه يزد

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا